صفحه اصلی / اطلاعیه ها / انتصاب دکتر سجاد علی‌بیگی به ریاست پژوهشکده باستان‌شناسی و پیام تبریک انجمن

انتصاب دکتر سجاد علی‌بیگی به ریاست پژوهشکده باستان‌شناسی و پیام تبریک انجمن

دکتر مصطفی ده‌پهلوان، رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در حکمی، دکتر سجاد علی‌بیگی را به‌عنوان رییس پژوهشکده باستان‌شناسی منصوب کرد. 

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و به نقل از تارنمای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، دکتر سجاد علی‌بیگی، عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان رییس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور منصوب شد.

در حکم انتصاب دکتر علی‌بیگی چنین آمده است که «نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به عنوان رییس پژوهشکده باستان‌شناسی منصوب می‌شوید. توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب و سند راهبردی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با بهره‌گیری از نیروهای متعهد، متخصص و شایسته و همچنین تشریک مساعی با سایر معاونت‌ها، پژوهشکده‌ها و مدیریت‌ها از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم».

دکتر سجاد علی‌بیگی از باستان‌شناسان جوان، توانمند، متعهد، متخصص، پرتلاش و شناخته‌شده در سطح ملّی و جهانی است و افزون بر کشفیات مهمی چون دیوار گوری، نقش ‌برجسته آشوری میشخاص، نقوش برجسته درون دهل و استل سارگن دوم در قواخ تپه، در کاوش‌ها و پژوهش‌های میدانی  پرشماری از جمله در ملیان، نهاوند، خورهه، تاق‌بستان، بیستون، پلنگ‌گرد، آسیاب، گنج‌درّه و بسیاری دیگر از محوطه‌های باستانی ایران شرکت کرده و سرپرستی چندین فصل کاوش از جمله در تپه کول‌یری، تپه خیبر، قباق تپه و بررسی در درّۀ کران بزان و منطقۀ سرپل ذهاب را عهده‌دار بوده است. نتایج فعالیت‌های میدانی و پژوهش‌های دکتر سجاد علی‌بیگی در بیش از 60 مقاله داخلی و 68 مقاله بین‌المللی و سه کتاب تخصصی منتشر شده است.

انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، انتصاب دکتر سجاد علی‌بیگی به عنوان رییس پژوهشکده باستان‌شناسی را به ایشان و جامعه باستان‌شناسی کشور شادباش می‌گوید و برای ایشان آرزوی سربلندی دارد. همچنین، این انجمن از زحمات سرکار خانم دکتر لیلا خسروی در مدت تصدّی ریاست پژوهشکده باستان‌شناسی کشور قدردانی می‌کند.

امید است پس از عبور از تغییرات پی در پی مدیریتی در پژوهشکده باستان‌شناسی کشور، در دوره مدیریت جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شاهد ثبات مدیریتی و اقتدار پژوهشکده باستان‌شناسی و ارتقاء جایگاه آن در مدیریت میراث فرهنگی و منابع ارزشمند فرهنگی در کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید