صفحه اصلی / اخبار / برگزاری دو نشست علمی با عناوین «دنیای پیش از ما» و «ایرانِ پیش از ما»

برگزاری دو نشست علمی با عناوین «دنیای پیش از ما» و «ایرانِ پیش از ما»

دو نشست علمی «دنیای پیش از ما» و «ایرانِ پیش از ما» به همت انجمن علمی باستان‌شناسی دانشگاه هنر شیراز و با همکاری انجمن علمی باستان‌شناسی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، دو نشست علمی «دنیای پیش از ما» و «ایرانِ پیش از ما» در روزهای شنبه 5 اسفند و 12 اسفند 1402 ساعت 14 تا 15:20 به صورت مجازی و در بستر Adobe Connect برگزار خواهد شد. سخنران این دو نشست، دکتر سامان حیدری گوران از مؤسسه پیش از تاریخ دانشگاه کلن خواهد بود. دکتر سامان حیدری گوران، از مؤسسان نخستین بنیاد خصوصی پژوهشی پارینه‌سنگی دیار مهر، عضو پیشین پژوهشکده باستان‌شناسی کشور و موزه ملّی ایران، دانش آموخته دکتری از دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن آلمان در سال 1389 و عضو بنیاد مطالعات فرگشت انسانی لورهیولم دانشگاه کمبریج بریتانیا بوده و در بیش از ۵۰ پروژه میدانی باستان‌شناسی به عنوان سرپرست یا عضو هیأت در کشورهای ایران، آلمان و کردستان عراق شرکت داشته است. کتاب «محیط و انسان در دوران پارینه سنگی در فلات ایران» به زبان انگلیسی در انتشارات BAR International-Series مرکز نشر دانشگاهی آکسفورد انگلستان و کتاب «پارینه‌سنگی ایران» از انتشارات مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، از تألیفات مهم او شمرده می‌شود. همچنین وی بیش از 30 مقاله در زمینه باستان‌شناسی فلات ایران به زبان‌های فارسی، انگلیسی و آلمانی در کتاب‌ها و مجلات داخلی و خارجی منتشر کرده است.

انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، از همه دانشجویان، استادان و پژوهشگران حوزه باستان‌شناسی و سایر علاقمندان برای حضور در این دو نشست دعوت می‌کند.

لینک برگزاری نشست‌ها:

http://su2.parsvlp.ir/shirazartuanjoman20678

دیدگاهتان را بنویسید