مطالب تازه
صفحه اصلی / اخبار / آیین گشایش دومین همایش دوسالانه بین‌المللی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران

آیین گشایش دومین همایش دوسالانه بین‌المللی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران

برگزاری دومین همایش بین‌المللی انجمن علمی باستان­‌شناسی ایران با موضوع:

«باستان­‌شناسی، مردم و مدیریت میراث فرهنگی در ایران و انیران» در تاریخ 12 و 13 آبان 1400

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان­‌شناسی ایران، آیین گشایش دومین همایش دوسالانه بین‌المللی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران؛ با موضوع تخصصی «باستان‌شناسی، مردم و مدیریت میراث فرهنگی در ایران و انیران» با حضور باستان­‌شناسان و متخصصان میراث فرهنگی ایران و کشورهای افغانستان، عراق، انگلستان، فرانسه، امریکا و لهستان روز چهارشنبه 12 آبان 1400 رأس ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد. در این مراسم علاوه بر سخنرانی رییس انجمن علمی باستان‌­شناسی ایران و دبیر علمی همایش (دکتر اسماعیلی جلودار) و دبیر اجرایی همایش (دکتر مرتضی خانی­‌پور)، رئیسان موزه ملی ایران (دکتر جبرییل نوکنده) و پژوهشکده باستان‌شناسی (دکتر مرتضی حصاری) به همراه رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (دکتر مصیب امیری) سخنرانی خواهند کرد.

 شروع رسمی کنفرانس با نشست ویژه همایش و سخنرانی استادان برجسته و پیشکسوت باستان­‌شناسی ایران، دکتر حکمت‌الله ملاصالحی (دانشگاه تهران)، دکتر سیدمنصور سیدسجادی (سرپرست کاوش‌های باستان­‌شناسی شهر سوخته) و دکتر عباس علیزاده (مؤسسه شرق‌­شناسی دانشگاه شیکاگو) همراه خواهد بود و سپس، نشست‌های تخصصی با سخنرانی فرهیختگان ایرانی و خارجی در زمینه باستان­‌شناسی و مردم، باستان‌شناسی و توسعه پایدار، چالش­‌های باستان‌­شناسی امروز و محوطه‌های در خطر، باستان­‌شناسی و هویت­‌های ملی و منطقه‌­ای، پیوندهای فرهنگی، حفاظت و مدیریت میراث فرهنگی و تجارب جهانی آن و مدیریت محوطه‌­های باستانی و گردشگری فرهنگی در طی دو روز ادامه خواهد یافت. مراسم اختتامیه و قرائت بیانیه پایانی همایش، روز پنج‌شنبه ساعت 17:10 تا 18:00 خواهد بود.

علاقمند برای شرکت در این همایش مجازی می­توانند از طریق لینک

https://edulive.modares.ac.ir/b/its-h2r-6ci-otg

وارد فضای برگزاری همایش گردند. انجمن علمی باستان‌شناسی ایران از همه استادان، کارشناسان، اعضاء هیات علمی و به ویژه دانشجویان باستان­‌شناسی، مرمت، گردشگری و دیگر رشته­‌های مرتبط و نیز علاقمندان به میراث فرهنگی و گردشگری برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت بعمل می‌­آورد.

برای آگاهی از برنامه زمانی سخنرانی‌ها، لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید