مطالب تازه
صفحه اصلی / اطلاعیه ها / پیام تبریک انجمن علمی باستان شناسی برای انتصاب دکتر مصطفی ده‌­پهلوان به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشور

پیام تبریک انجمن علمی باستان شناسی برای انتصاب دکتر مصطفی ده‌­پهلوان به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری کشور

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، دکتر مصطفی ده‌پهلوان، عضو هیأت مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران به عنوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

 بنابراین گزارش، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طی حکمی در جلسه شورای معاونین وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، دکتر مصطفی ده‌پهلوان را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری معرفی کرده و از خدمات دکتر مصیب امیری، رییس پیشین پژوهشگاه تقدیر کرد.

مهندس عزت‌الله ضرغامی در این جلسه دکتر ده‌پهلوان را شخصیتی شناخته شده در حوزه باستان‌شناسی دانست و افزود: او تجربه ارزشمندی در کاوش‌های باستان‌شناسی دارد و دارای سابقه مدیریتی قابل قبول در حوزه میراث‌ فرهنگی است و از کارشناسان زبده و متخصص در این حوزه محسوب می‌شود. وزیر میراث فرهنگی همچنین به توانمندی و تجربه مصیب امیری اشاره کرد و گفت: او جزو سرمایه‌های علمی و دانشگاهی است و در موضوعات علمی و پژوهشی وزارتخانه با جدیت مسائل را پیگیری می‌کرد و از این به بعد هم جزو مشاوران خوب وزارتخانه محسوب می‌شود که در موضوعات تخصصی از نظرات او استفاده خواهیم کرد.

انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، این انتصاب شایسته را صمیمانه به دکتر مصطفی ده‌پهلوان، خانواده باستان‌شناسی و دوست‌داران میراث فرهنگی کشور تبریک گفته و برای این عضو هیأت مدیره انجمن در سمت جدید ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور آرزوی سرفرازی و موفقیت دارد.

 این انجمن، همچون قبل، آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و به ویژه با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حوزه‌های مرتبط با باستان‌شناسی و میراث فرهنگی کشور و حوزه فرهنگی ایران در سرزمین­های همجوار اعلام می‌دارد.

گفتنی است سوابق مدیریتی و اجرایی دکتر مصطفی ده‌پهلوان علاوه بر عضویت در هیأت مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران از سال 1396 تاکنون، شامل «ریاست مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران»، «عضویت در شورای عالی موزه‌های دانشگاه تهران»،«مدیریت موزه مقدم و باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران»، «عضویت در کمیته علمی شماری از همایش‌های ملّی و بین‌المللی»، «عضویت در شورای هماهنگی موزه‌های کشور»، «سرپرستی چند دوره از کاوش‌های آموزشی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران»  و «دبیری علمی نخستین همایش موزه‌های دانشگاهی کشور» است.

ایشان همچنین، دانش‌آموخته دکتری باستان‌شناسی از دانشگاه تهران با 13 سال سابقه تدریس در این دانشگاه بوده و اکنون، به عنوان دانشیار گروه باستان‌شناسی در دانشگاه تهران به جامعه علمی خدمت می‌نماید. تألیف کتاب‌های «باغ نگارستان» و «سکّه‌شناسی سلوکی»، ترجمه کتاب «محاسبات رایانه‌ای در باستان‌شناسی» و چند کتاب دیگر به همراه ده‌ها مقاله در مجلات معتبر باستان‌شناسی داخلی و خارجی و همایش‌ها بخشی از سوابق علمی نامبرده است. همچنین، برگزاری و اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی میدانی و آزمایشگاهی در حوزه باستان‌شناسی، داوری بیش از ۱۰۰ مقاله، پروژه و طرح‌های پژوهشی و اختراع در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، شرکت در بیش از ۵۰ دوره و کارگاه آموزشی و پژوهشی ملّی و بین‌المللی در حوزه باستان‌شناسی و مدیریت منابع ‌فرهنگی بخش دیگری از کارنامه علمی اوست.

دیدگاهتان را بنویسید