مطالب تازه
صفحه اصلی / اطلاعیه ها / پیام تبریک انجمن علمی باستان‌شناسی به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها+عناوین روزهای هفته میراث فرهنگی 1402

پیام تبریک انجمن علمی باستان‌شناسی به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها+عناوین روزهای هفته میراث فرهنگی 1402

انجمن علمی باستان‌شناسی ایران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، این ایام خجسته را به فعالان عرصه میراث فرهنگی و موزه‌های کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی، در این پیام انجمن اظهار امیدواری کرده تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی کشور، تشکل‌های علمی و گروه‌های مردم‌نهاد، حفاظت از میراث فرهنگی ملّی و جهانی ایران، به عنوان تلاشی مستمر در مسیر توسعه پاک و پایدار در اولویت قرار گیرد.

همچنین به گزارش میراث آریا، برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اعلام شد. در این گزارش دکتر مرتضی ادیب‌زاده مدیر کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی پیرامون روز جهانی موزه اظهار داشت: روز جهانی موزه در تاریخ ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت‌ماه گرامی داشته می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد، ارتقاء آگاهی جامعه از این واقعیت است که موزه‌ها نقش مهمی در تبادلات فرهنگی، تعاملات اجتماعی و صلح میان مردم دارند.

ادیب‌زاده افزود: در مراسم روز جهانی موزه در سال جاری، برنامه‌ریزی به این صورت انجام شد که در کنار رویدادی که هر ساله با حضور متخصصان جامعه موزه‌داری کشور برگزار می‌شود، رویدادی هم برای عموم مردم و مخاطبان موزه در نظر گرفته شود. از این رو و نظر به اهمیت میدان مشق، به عنوان کانون فرهنگی در هسته مرکزی تهران با تعدد موزه‌های مختلف و با همکاری موزه‌های شهر تهران و سایر نهادهای مرتبط شهری در این میدان ترتیبی اتخاذ شد تا موزه‌ها به استقبال مردم بیایند.

لازم به ذکر است که عناوین روزهای هفته میراث فرهنگی ۱۴۰۲ بدین شرح است:
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت؛ موزه‌ها، پایداری، حال خوب
جمعه ۲۹ اردیبهشت؛ علوم میراثی: ریشه در تاریخ، رو به آینده
شنبه ۳۰ اردیبهشت؛ ثبت آثار و مفاخر: عملکرد ملّی، راهبرد جهانی
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت؛ میراث فرهنگی، رسانه، تشکل‌های مردم نهاد
دوشنبه ۱ خرداد؛ میراث طبیعی، تضمین حیات آینده
سه‌شنبه ۲ خرداد؛ حفاظت از میراث فرهنگی، مرزبانی از هویت
چهارشنبه ۳ خرداد؛ میراث دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید