صفحه اصلی / اطلاعیه ها / درج رشته باستان‌شناسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دفترچه آزمون استخدام دبیر آموزش و پرورش (به همراه لینک ثبت نام)

درج رشته باستان‌شناسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دفترچه آزمون استخدام دبیر آموزش و پرورش (به همراه لینک ثبت نام)

با تلاش و پی­گیری­‌های انجمن علمی باستان­‌شناسی ایران، موزه ملّی ایران و کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ایران صورت گرفت:

خبر خوب برای دانش‌­آموختگان رشته باستان‌شناسی اینکه در فهرست منتشر شده رشته‌های مورد نیاز برای استخدام دبیر آموزش و پرورش 1402، رشته باستان­‌شناسی پس از یک دوره حذف، با پی­گیری­‌های انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، موزه ملّی ایران و کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مساعدت مسئولان وزارت آموزش و پرورش دوباره به فهرست رشته‌های واجد شرایط استخدام دبیر بازگشت.

حذف رشته باستان­‌شناسی پیش از این موجب اعتراض انجمن علمی باستان­‌شناسی ایران شد.  پس از آن بود که این انجمن در دو مرحله در اسفند 1401 و خرداد 1402، مکاتباتی را با وزرای محترم آموزش و پرورش و رییس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و نیز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام داد. این پیگیری‌ها با همراهی و مساعدت دکتر جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملّی ایران صورت گرفت.

گفتنی است بنا بر گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، در دفترچه آزمون استخدام دبیر آموزش و پرورش که در تاریخ 27 خرداد 1402 منتشر شده، رشته باستان‌شناسی نیز در فهرست رشته‌های واجد شرایط برای شرکت در این آزمون درج شده و دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد باستان‌شناسی می‌توانند تا تاریخ 31 خرداد 1402 نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام نمایند. زمان صدور کارت ورود به جلسه 9 مرداد و زمان برگزاری آزمون 12 مرداد 1402 خواهد بود.

انجمن علمی باستان­‌شناسی ایران مراتب سپاس خود را برای توجه دوباره وزارت آموزش و پرورش به فرهنگ و تمدّن ایرانی اسلامی و درج رشته باستان‌شناسی در دفترچه آزمون استخدام دبیر آموزش و پرورش اعلام نموده و ضمن ابراز خرسندی از این موضوع و قدردانی از همه افرادی که در افزودن رشته باستان‌شناسی به فهرست رشته‌های آزمون استخدام آموزش و پرورش همکاری نموده‌اند، امیدوار است این اتفاق، زمینه استخدام و اشتغال دانش‌آموختگانِ شایسته باستان‌شناسی کشور را فراهم سازد. همچنین این انجمن برای دانش‌آموختگان باستان‌شناسی ایران آرزوی سرفرازی و موفقیت روزافزون دارد.

لینک ثبت نام:

http://register1.sanjesh.org/NOETEmpTeacherEducation140203/index.aspx

دیدگاهتان را بنویسید