مطالب تازه
صفحه اصلی / اطلاعیه ها / انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن و اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن و اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های تحقیقاتی در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته میان انجمن و اداره کل موزه‌ها به منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل منعقد شد. این تفاهم‌نامه میان انجمن علمی باستان‌شناسی ایران به نمایندگی دکتر محمداسماعیل اسمعیلی‌جلودار، رئیس هیأت مدیره انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و اداره کل موزه‌ها به نمایندگی دکتر مرتضی ادیب‌زاده، مدیر کل موزه‌ها امضا شد.

در این تفاهم‌نامه بر موضوعات زیر تأکید شده است:

الف) همکاری و تعامل به منظور استفاده اعضاء پیوسته، وابسته و دانشجوییِ انجمن و کارشناسان و کارکنان اداره کل و موزه‌های زیرنظر آن از امکانات، توان علمی و ظرفیت‌های پژوهشی طرفین.

ب) برگزاری  سمینار، کارگاه و همایش‌های علمی مشترک و بازدیدهای علمی و کارآموزی اعضاء انجمن در اداره کل موزه‌ها و موزه‌های وابسته به آن.

ج) تبادل خدمات مشاوره‌‏ای در عرصه‌‏های مختلف موزه‌‏ای، مرمتی، اسنادی و کتابخانه‏‌ای.

بر اساس این تفاهم‌نامه، امکان استفاده علمی اعضاء پیوسته، وابسته و دانشجوییِ انجمن از امکانات و ظرفیت‌های اداره کل موزه‌ها و موزه‌های زیرنظر آن مطابق ضوابط و قوانین داخلی فراهم خواهد شد. بنابراین، اعضاء انجمن می‌توانند درخواست و پروپوزال خود را مبنی بر مطالعه و پژوهش آثار موزه‌ای به انجمن ارسال نمایند. بدین ترتیب، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، درخواست اعضاء را بررسی نموده و معرفی‌نامه‌ای به نام متقاضی، از طرف انجمن به اداره کل موزه‌ها صادر خواهد شد تا شرایط مطالعه و پژوهش آثار موجود در موزه‌های زیرنظر اداره کل موزه‌ها فراهم شود. سازوکار و مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست به انجمن، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید