صفحه اصلی / اخبار / نامه به دکتر فانی برای تصحیح کتاب تاریخ

نامه به دکتر فانی برای تصحیح کتاب تاریخ


به نام خدا

 

جناب آقاي دكتر فاني

وزير محترم آموزش و پرورش

 

با سلام و احترام،

همچنانكه استحضار داريد، پس از تغییرات جدیدی که در ساختار دوره راهنمایی بوجود آمد و این مقطع به دوره اول متوسطه تغيير نام يافت، کتاب های جدیدی برای دوره اول متوسطه اول که پایه هفتم نام گرفته است تالیف گردید. در راستاي اين تغيير به جای سه درسِ تاریخ، جغرافیا و تعلیمات اجتماعی که در دوره اول راهنمایی پیشین، سه کتاب مستقل بودند، اینک و در کتاب دوره اول متوسطه اول، یا همان پایه هفتم کنونی، کتاب واحدی به نام مطالعات اجتماعی تدوین شده است. این کتاب در 12 فصل، شامل 4 فصل تعلیمات اجتماعی، 4 فصل جغرافیا و 4 فصل تاریخ ایران تهيه شده است.

 با عنايت به اهميت و حساسيت محتوي در نظر گرفته شده براي فصول تاريخ كتاب حاضر و تصويري كه دروس مذكور از فرهنگ و تمدن اين سرزمين در اذهان دانش آموزان اين مقطع به جاي مي­گذارد، ضرورت ارزيابي كتاب فوق را دوچندان نموده است. بر اين اساس انجمن علمي باستان شناسي ايران در راستاي تعهد به مسئوليت مرجعيت علمي در حوزه تخصصي باستان شناسي، وظيفه خود دانست تا به ارزيابي محتوايي و ويرايشي فصول مربوط اقدام نمايد. از اين رو از جناب آقاي دكتر محمد رضا چیت ساز عضو هيأت مديره انجمن كه سابقه 30 ساله تدريس در آموزش و پرورش و دانشگاه را در پرونده علمي خود دارند، تقاضا شد تا مسئوليت اين امر خطير را بر عهده بگيرند.

به پيوست نتيجه ارزيابي محتوايي و پيشنهادات ويرايشي فصول مورد نظر كتاب مذكور جهت استحضار و دستور بازنگري به مراجع ذيربط تقديم حضور مي شود.

                                                                                                                          

                                                                                                                   با آرزوي توفيق الهي

                                                                                                                 دکترسید مهدی موسوی

                                                                                                      رییس انجمن علمی باستان شناسی ایران

دیدگاهتان را بنویسید