مطالب تازه
صفحه اصلی / اخبار / فراخوان برگزاری سومین دورۀ کارگاه میدانی انسانشناسی جسمانی

فراخوان برگزاری سومین دورۀ کارگاه میدانی انسانشناسی جسمانی

دانشگاه کاشان با همکاری دانشگاه ورشو، انجمن علمی باستان شناسی کشور و پژوهشکدۀ میراث فرهنگی برای سومین دورۀ برنامۀ آموزشی-پژوهشی انسان¬شناسیِ جسمانی، قصد دارد به منظور آموزش تعداد معدودی متخصص در زمینۀ انسان¬شناسی جسمانی، برنامۀ آموزشی نظری و میدانی را در محوطۀ استرک-جوشقان در شهرستان کاشان برگزار کند. علاقه¬مندان به حوزۀ انسان شناسی جسمانی می توانند با توجه به شرایطی که در ادامۀ این فراخوان آمده برای شرکت در این برنامه اقدام نمایند.
لازم به تاکید است که گروه هدف این برنامه آن دسته از دانشجویان و دانش آموختگانی است که هدفشان صرفا کسب تخصص در زمینۀ انسان شناسی جسمانی بوده و قصد ادامۀ فعالیت در این حوزۀ پژوهشی را دارند. از اینرو خواهشمند است علاقه¬مندانی که هدفشان صرفا آشنایی بیشتر با حوزۀ انسان شناسی است، در برنامه های دیگر گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان و انجمن علمی باستان شناسی ایران که در این حوزه برگزار می شود و فراخوان آن از طریق رسانه های مرتبط اعلام می شود، شرکت نمایند.
شرایط شرکت در کارگاه
با توجه شرایط خاص این شاخه، هدف اصلی این برنامه دانشجویان سال آخر کارشناسی، کارشناسی ارشد و اوایل مقطع دکتری باستان شناسی، انسان شناسی یا رشته های مرتبط می باشند. با توجه به بین المللی بودن برنامه و برگزاری کلاس ها توسط مدرسان غیرفارسی زبان، شرکت کنندگان ضرورتا می بایست آشنایی قابل قبولی از زبان انگلیسی داشته باشند (توانایی ایجاد ارتباط و گفت و گو). همچنین متقاضیان می بایست چکیده ای از فعالیت های علمی و عملی خود در این حوزه و هدف از شرکت در این برنامه را طی یک نوشتار کوتاه به آدرس ایمیلی که در انتهای این فراخوان آمده ارسال نمایند.

زمان و شرایط برگزاری
زمان برگزاری این برنامه از ۴/۶/۱۳۹۷ تا ۱/۷/۱۳۹۷ در نظر گرفته شده است. متقاضیان می بایست چکیده معرفی فعالیت های خود را تا تاریخ ۱/۵/۱۳۹۸ را به آدرس ایمیلی که در انتهای این فراخوان آمده ارسال نمایند.
¬این کارگاه در سه بخش فعالیت های میدانی (شامل کاوش و ثبت¬و¬ضبط بقایای انسانی) در محوطۀ استرک-جوشقان از ساعت ۶ الی ۱۳، کلاس های مبانی نظری (شامل آشنایی با اصول آناتومی انسان، پاتولوژی بقایای انسانی، آنالیزهای ایزوتوپیکی و مطالعات ژنتیک باستان شناسی) در دانشگاه کاشان از ساعت ۱۶ الی ۱۸ و کار روی بقایای انسانی (شامل تمیز کردن و اندازه گیری، سنجش و گزارش نویسی و تحلیل بقایای انسانی) از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل دانشگاه کاشان زیر نظر استادان متخصص در حوزه های مختلف انجام می گیرد.
علاقه مندان به شرکت در این برنامه در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند با آدرس ایمیل و شمارۀ همراهی که در انتهای این فراخوان آمده در ارتباط باشند و همچنین در خصوص سایر جزییات به زبان انگلیسی به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایند.
http://www.antropologia.uw.edu.pl/en/summer-school-iran/overview.html
Javadhoseinzadeh@gmail.com
حسین زاده ساداتی: ۰۹۱۱۲۱۵۸۷۳۵
گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان
گروه زیست باستان شناسی دانشگاه ورشو
پژوهشکدۀ باستان شناسی کشور
انجمن علمی باستانشناسی ایران

دیدگاهتان را بنویسید