صفحه اصلی / اخبار / کشف بقایای معماری عصر آهن در نیشابور

کشف بقایای معماری عصر آهن در نیشابور

«در نخستین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی دانشگاه نیشابور در محوطه باستانی سه تپه دشت نیشابور بقایای معماری از دوره عصر آهن (اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول پیش از میلاد ) کشف و شناسایی شد .»

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حسن باصفا سرپرست هیأت باستان‌شناسی با اعلام این خبر گفت: این کاوش علمی، آموزشی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور به مدت حدود ۲ماه ادامه خواهد داشت .

این باستان‌شناس، هدف از انجام این کاوش علمی، آموزشی را علاوه‌بر انجام واحد عملی درسی دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه نیشابور انجام لایه‌نگاری محوطه باستانی و تعیین عرصه و حریم تپه اعلام کرد .

او گفت: بازشناسی فرهنگ و اقتصاد مردم نیشابور در عصر آهن که به فرهنگ یاز در باستان شناسی معروف است و نیز تعیین ارتباطات فرهنگی و فرا منطقه ای با مناطق همجوار از جمله آسیای مرکزی از دیگر اهداف این کاوش است .

وی با اشاره به موقعیت مکانی این محوطه باستانی افزود: کاوش‌های علمی آموزشی باستان شناسی توسط گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال گذشته آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید