صفحه اصلی / اخبار / مراسم بزرگداشت استاد ناصر تکمیل همایون

مراسم بزرگداشت استاد ناصر تکمیل همایون

۲۳۱۲۰۴۷به مناسبت گرامیداشت بیش از نیم قرن تلاش¬های علمی و فرهنگی استاد گرانمایه جناب آقای دکتر ناصر تکمیل همایون، هم¬زمان با جشن هشتاد سالگی ایشان مراسمی برگزار خواهد شد. این برنامه به همت نهادهای علمی و فرهنگی و کشور، روز سیزدهم دی ماه در مجموعه فرهنگی ایوان شمس برگزار می‌گردد.
دکتر ناصر تکمیل همایون در سال ۱۳۱۵ در قزوین متولد شد. وی در دو رشته تاریخ و جامعه شناسی در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۶ موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه پاریس (سوربن) شد. دکتر تکمیل همایون استاد و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. وی علاوه بر موقعیت دانشگاهی، سرپرستی بخش «فرهنگ و تاریخ» در موسسه تحقیقی – انتشاراتی «دفتر پژوهشهای فرهنگی» را بر عهده دارد.
​به مناسبت گرامیداشت بیش از نیم قرن تلاش­های علمی و فرهنگی استاد گرانمایه جناب آقای دکتر ناصر تکمیل همایون، هم­زمان با جشن هشتاد سالگی ایشان مراسمی برگزار خواهد شد. این برنامه به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری نگارستان اندیشه و با حمایت سازمان زیباسازی شهر تهران و اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران برگزار می شود. نهادهای علمی و فرهنگی دیگر از جمله موسسه تحقیقات و مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران، انجمن ایرانی تاریخ و انجمن جامعه شناسی ایران از این برنامه حمایت علمی کرده اند. مراسم بزرگداشت استاد تکمیل همایون ـ که پیش از این قرار بود در باغ نگارستان برپا شود ـ به دلیل عدم همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران مجموعه فرهنگی ایوان شمس منتقل گردید به این ترتیب مراسم مذکور، روز سیزدهم دی ماه سال جاری، ساعت ۱۶ با حضور دوستان و دوستداران استاد و جمعی از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.
همچنین، هم زمان با برگزاری برنامه، از کتاب دوجلدی همایون نامه، مشتمل بر نوشته ها و مقالات استادان و پژوهشگران کشور رونمایی خواهد شد. این مقالات که همگی به استاد تکمیل همایون تقدیم شده است، در دو مجلد به شرح زیر منتشر شده است:
جلد اول مشتمل بر یادداشت هایی درباره استاد، نکاهی به آثار ایشان و خاطراتی از زندگی و زمانه وی
جلد دوم شامل مقالات علمی در موضوعات تاریخ، باستان شناسی و فرهنگ که همگی به استاد تقدیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید