مطالب تازه
صفحه اصلی / اخبار / قانون فروش آثار تاریخی فرهنگی و هنری تا یک ماه دیگر تصویب می‌شود

قانون فروش آثار تاریخی فرهنگی و هنری تا یک ماه دیگر تصویب می‌شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت: با حمایت دولت، راه برای ایجاد قوانین مجموعه‌داری و فروش آثار فرهنگی مجاز باز شده و قانون آن تا یک ماه دیگر تصویب می‌شود.
به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، در گردهمایی مجموعه داران گفت: اگر هر جامعه‌ای ارزش‌ها، داشته‌ها، تجربه و استعدادهای خود را بشناسد و بر آن‌ها تکیه کند، قطعاً دنیا نیز قدردان آن جامعه خواهد بود.

او افزود: مجموعه‌داران کشور تلاش می‌کنند هنر و اندیشه و فرهنگ ایرانی تداوم پیدا کند، طوری‌که هم‌اکنون مجموعه‌داری به جایگاهی رسیده که اهداف آن در راستای رسالتی است که موزه ملی ایران و دیگر موزه‌ها دارند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی افزود: مجموعه‌داری امروز دیگر به نیازهای فردی پاسخ نمی‌دهد و مجموعه‌داران ایران این روزها با تکیه بر توان و سرمایه خود، نه‌تنها به نیازهای جامعه پاسخ می‌دهند، که با رسالتی که برعهده گرفته‌اند مانع از خروج آثار فرهنگی به خارج از ایران نیز می‌شوند.

به‌گفته کارگر، گسترده شدن مجموعه‌داری در کشور و صیانتی که این صنف برای گردآوری و حفاظت از آثار فرهنگی صورت می‌دهد نگرانی‌ها را در قبال خروج آثار فرهنگی از کشور کاهش داده و این رسالتی است که مجموعه‌داران دانسته بر دوش دارند.

مدیرکل امور موزه‌های کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته مجموعه‌داری بیشتر پاسخ به یک سری نیازهای فردی بود، اما امروزه براساس نیاز جامعه شکل می‌گیرد. گرایشی که اکنون به‌وجود آمده می‌تواند تحولی عظیم در اهداف مجموعه‌داری ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید