صفحه اصلی / موزه / موزه های تهران ( آدرس، شماره تماس و قیمت بلیط های آنها )

موزه های تهران ( آدرس، شماره تماس و قیمت بلیط های آنها )

موزه هنرهای معاصر تهران

آدرس : خیابان کارگر شمالی، پارک لاله

وب سایت : www.irtmca.com

موزه هنرهاي معاصر در ضلع شمالي بلوار كشاورز و غرب پارك لاله واقع شده است و در 1356 فعاليت فرهنگي و هنري خود را آغاز كرد. در زميني به وسعت 2000 مترمربع و پيرامون آن فضايي سبز و زيبا موسوم به پارك مجسمه با تنديس‌هايي ارزشمند از هنرمندان پر آوازه معاصر ایران و  جهان قرار گرفته  است.

ساختمان موزه كه يكي از نمونه‌هاي با ارزش و كم همتاي معماري نوين ايران است‌، با الهام از معماري سنتي ايران و مفاهيم فلسفي آن بنا شده است‌. طراحي و معماري اين بنا به دست كامران ديبا انجام گرفته است‌. هشتي‌، چهارسو، معبر و گذرگاه از جمله عناصر چشم‌نوازي هستند كه بازديدكنندگان هنر دوست را به تأمل در هنر و فرهنگ ايران زمين وا مي‌دارند. موزه هنرهاي معاصر مركز فعاليت‌ها و رويدادهاي مهم هنري ايران در زمينه هنرهاي تجسمي به شمار مي آيد. گالري موزه مكان برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف هنري است‌. به هنگام برپايي هر نمايشگاه‌، يك يا دو گالري نيز به نمايش گنجينه‌هايي از هنرمندان بزرگ جهان اختصاص مي‌يابد.
ساختمان موزه تلفيقي از معماري مدرن و سنتي است كه با الهام از بادگيرهاي مناطق حاشيه كوير ايران ساخته شده است‌. تنديس‌هايي زيبا و با ارزش از هنرمندان معاصر هم‌چون هنري مور، آلبرتو جياكومتي و پرويز تناولي فضاي سبز اطراف را به پارك مجسمه بدل ساخته است‌. بيننده مسيري چرخشي را در گرداگرد فضاي اصلي موزه مي‌پيمايد و پس از تماشاي نگارخانه‌ها، به هشتي مي‌رسد در دل هشتي‌، اثر زيبا و نوين ماده و فكر، كه توسط هنرمند ژاپني‌، نوريوكي هاراگوچي‌، از روغن و پولاد ساخته شده است‌، خودنمایی می کند. مجموعه دائمی موزه هنرهای معاصر تهران از نزدیک به 3000 اثرارزشمند و یکتا تشکیل شده که به نخبگان دیروز و امروز هنرهاي تجسمي ايران و جهان تعلق دارد و در مالكيت موزه است‌. آثاري از هنرمندان پرآوازه مانند رنوار، لوترك‌، گوگن‌، پيكاسو، ماکس ارنست و مارگریت از آن  جمله‌اند. مجموعه ای تماشایی از هنرمندان پاپ و فتورئالیست انگلیسی و آمریکایی و نیز آثار دیدنی آبستره از جکسون پولاک، کلاین و سوييز در گروه آثار مدرن تر جای دارند. موزه هنرهای معاصر تهران از بیکن، هاکنی، کیتاج دو بوفه و جانسن را نیز در اختیار دارد.موزه مجموعه‌اي است متشكل و نظام يافته از بخش‌هاي امور هنري‌، امور اداري‌، روابط‌عمومي‌، كتاب‌خانه تخصصي‌، روابط بين‌الملل‌، سينما تك‌، سمعي و بصري‌، خدمات نمايشگاهي‌، راهنمايان هنري‌، مراقبان،حراست ، آرشیو آثار هنری ، دبیرخانه دائمی نمایشگاه ها، فروشگاه کتاب و هم چنین کافی شاپ. در کتابخانه تخصصی موزه هزاران عنوان کتاب فارسی وغیر فارسی در زمینه های معماری، نقاشی، طراحی، ارتباط تصویری، عکاسی، صنعت سینما و دیگر زمینه های هنری گرد آمده است. كتاب‌هاي كتاب‌خانه به ( روش LCكتابخانه كنگره‌) طبقه‌بندي و با نظام دَه دَهي ویديويي فهرست نويسي شده و اطلاعات مربوط به هر كتاب در برگه‌هاي مؤلف‌، عنوان و موضوع انعكاس يافته است‌.

روزهای بازدید:

همه روزه به جز ایام سوگواری

ساعت  کار: 9 الی 17:45 و جمعه ها 14 به بعد

بهای بلیط ( اتباع ایرانی ) 2000 ریال

تلفن : 88981965

نشانی : تهران – خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله

دیدگاهتان را بنویسید