صفحه اصلی / مصوبات هیئت مدیره / صورتجلسه ششمین نشست هئیت مدیره ی انجمن علمی باستان شناسی ایران

صورتجلسه ششمین نشست هئیت مدیره ی انجمن علمی باستان شناسی ایران

به نام خدا

 

صورتجلسه ی هئیت مدیره ی انجمن علمی باستان شناسی ایران

رییس جلسه: دکتر سیدمهدی موسوی کوهپر دبیر جلسه: دکتر حامد وحدتی نسب


تاریخ:  12/06/1391                ساعت شروع: 16ساعت پایان: 19

محل برگزاری: دفتر انجمن

شماره ی جلسه: یک

 

 

حاضران:

 

دکتر سیدمهدی موسوی کوهپر

 دکتر حامد وحدتی نسب

دکتر حمیدرضا ولی پور

دکتر مهرداد ملکزاده

 دکتر محمدرضا چیت ساز

 

شاهین آریامنش (مسئول روابط عمومی)

غایبان:

 

 دکتر محمد مرتضایی

دکتر عباس مترجم

 

دستور جلسه: لزوم برگزاری جلسات ماهیانه

مباحث انجام شده:

1-  در آغاز جلسه دکتر سیدمهدی موسوی کوهپر بر لزوم برگزاری جلسات ماهیانه‌ی انجمن تاکید کرد و خواستار تدوین برنامه های یکساله و پنجساله ی انجمن شد تا انجمن هر چه بهتر در زمینه های علمی گام بردارد.

2-  دکتر حامد وحدتی نسب از طرح برگزاری همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای اکو و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه سخن گفت و اعضا به رایزنی در این باره پرداختند. مقرر شد که با وزارت امورخارجه گفتگویی انجام شود.

3-  دکتر حامد وحدتی نسب از برگزاری همایش ملی باستان شناسی در دانشگاه بیرجند سخن گفت که انجمن نیز در این همایش همکاری علمی می‌کند. این همایش در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

4-  دکتر حامد وحدتی نسب از طرح همایش دو روزه‌ی باستان شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان سخن گفت که اعضا به رایزنی پرداختند و موضوعات کلی این همایش را ارزیابی کردند. مقرر شد انجمن علمی نیز از برگزار کنندگان این همایش باشد. این همایش در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

5-  مقرر شد در روز سه شنبه 18 مهرماه 1391 خورشیدی نشستی علمی با موضوعآسیب شناسی تک جنسیتی شدن باستان شناسی برگزار شود که اعضای جلسه آقایان دکتر حکمت الله ملاصالحی، دکتر کامیار عبدی، ناصر نوروز زاده‌ی چگینی، و بانوان دکتر زهره روح فر، دکتر آرمان شیشه گر، دکتر لیلی پاپلی یزدی، دکتر دژم خوی و دکتر هایده لاله را برای این نشست نامزد کردند که پس از ارزیابی‌های کارشناسانه از این میان دکتر حکمت الله ملاصالحی، دکتر زهره روح فر، ناصر نوروز زاده‌ی چگینی و دکتر دژم خوی یا دکتر لیلا پاپلی یزدی برای سخنرانی برگزیده شدند. هماهنگی با این سخنرانان به دکتر حامد وحدتی نسب سپرده شد.

6-  مقرر شد که انجمن به دنبال پشتیبانان مالی (اسپانسر) باشد که دکتر سیدمهدی موسوی کوهپر انجام این کار و گفتگو با روسای بانک‌های پارسیان، پاسارگاد و ایران زمین را به دوش گرفت.

7-  مقرر شد جایزه ای با عنوان جایزه‌ی دکتر نگهبان از سوی انجمن به کسانی که فعالیتهای ارزنده و شایسته ای در زمینه باستان شناسی انجام داده‌اند اهدا شود. دکتر مهرداد ملکزاده پیگیری و به انجام رساندن این جایزه را به دوش گرفت.

8-  مقرر شد که نخستین جایزه‌ی دکتر نگهبان در زادروز یا سالمرگدکتر عزت الله نگهبان به آقای ناصر نوروز زاده‌ی چگینی باستان شناس پیشکسوت اهدا شود.

9-  مقرر شد که اعضای هیئت مدیره ی انجمن با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کنند و درباره‌ی لزوم تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزراتخانه با اعضای کمیسیون گفتگو و رایزنی کنند.

10-                     مقرر شد پیشینه و تاریخچه‌ی سازمان و تشکیلات میراث فرهنگی و باستان شناسی ایران تهیه شود. انجام این کار به دکتر مهرداد ملکزاده سپرده شد.

11-                     مقرر شد که پژوهشی کوتاه درباره‌ی سازمان و تشکیلات میراث فرهنگی در کشورهایی که از نظر فرهنگ و تمدن هم ارز و هم سنگ ایران و همچنین همسایه‌ی ایران هستند انجام شود. انجام این کار به شاهین آریامنش سپرده شد.

12-                     مقرر شد به مناسبت چهلمین روز درگذشت زلزله زدگان آذربایجان شرقی پیام تسلیتی فراهم شود و در چهلمین روز این رویداد غم انگیز از سوی انجمن منتشر شود. نوشتن این پیام به شاهین آریامنش سپرده شد.

13-                     مقرر شد که پایگاه اینترنتی انجمن فعالیت‌های خود را افزایش دهد. دکتر مهرداد ملکزاده بخش معرفی تازه های نشر را به دوش گرفت.

14-                     مقرر شد که متن اعلام علایق اعضای انجمن برای عضویت در کارگروه های علمی بر روی پایگاه اینترنتی انجمن گذاشته شود و همچنین به اعضای انجمن ایمیل شود. متن این فراخوان را دکتر حمیدرضا ولی پور فراهم کرد.

15-                     مقرر شد که از اعضای انجمن (پیوسته، وابسته و دانشجویی) حق عضویت دریافت شود. حق عضویت اعضای پیوسته 10 هزار تومان برای هر ماه و حق عضویت اعضای وابسته و دانشجویی 5 هزار تومان در ماه تعیین شد.

16-                     مقرر شد که حق عضویت اعضای انجمن در سال گذشته از سوی انجمن دریافت نشود.

17-                     مقرر شد که سیاهه ای از انجمن‌های علمی مرتبط با باستان شناسی گردآوری شود تا انجمن علمی با انجمنهای مرتبط تفاهم نامه‌ی همکاری امضا کند. گردآوری سیاهه‌یانجمن‌های مرتبط با باستان شناسی به شاهین آریامنش سپرده شد.

18-                     تفاهم نامه‌ی همکاری انجمن علمی باستان شناسی ایران با انجمن کواترنری ایران از سوی دکتر حامد وحدتی نسب در جلسه مطرح شد که اعضا با امضای این تفاهم نامه همداستان شدند.

19-                     مقرر شد که سیاهه و پرونده‌ی اعضای انجمن گردآوری شود و برای هر عضو شناسه و کارت عضویت صادر شود. انجام این کار به شاهین آریامنش سپرده شد.

20-                     مقرر شد که کتاب‌ها و مجله های باستان شناسی با تخفیف در اختیار اعضای انجمن قرار گیرد.

21-                     مقرر شد که جلسه‌یماهیانه‌ی اعضای هیئت مدیره ی انجمن در نخستین سه شنبه‌ی هر ماه برگزار شود.

22-                     مقرر شد که جلسه‌ی سپسین اعضای هیئت مدیره ی انجمن در روز سه شنبه 4 مهرماه 1391 خورشیدی  در دفتر انجمن برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید