مطالب تازه
صفحه اصلی / اخبار / کنده‌کاری ۴۳۰ هزار ساله انسان کشف شد

کنده‌کاری ۴۳۰ هزار ساله انسان کشف شد

باستان‌شناسان موفق به کشف قدیمی‌ترین کنده‌کاری انسان شدند که قدمتش به 430 هزار سال پیش می‌رسد.
به گزارش ایران، این کنده‌کاری، قدیمی‌ترین اثر انسان بر پوسته یک صدف است. تاکنون تصور می‌شد قدیمی‌ترین نقش‌ها به 130 هزار سال پیش بازمی‌گردد اما با کشف اخیر تاریخچه زندگی انسان‌ها دستخوش تغییر خواهد شد.
استفان مونرو محقق و باستان‌شناس می‌گوید: این اکتشاف می‌تواند باعث بازنویسی تاریخ انسان شود. این اثر هنری شامل خطوطی است که انسان‌های پیشین روی پوسته یک صدف حکاکی کرده‌اند. به عقیده باستان‌شناسان، حکاکی به‌وسیله «هوموارکتوس» انسان‌های راست قامت حک شده است. هوموارکتوس‌ها در آفریقا تکامل یافته و به بیرون از آفریقا مهاجرت کرده‌اند.
برخی فسیل‌های این انسان‌های اولیه در شرق آسیا (جاوه) نیز کشف شده است. آنها انسان‌های خردمند و باهوشی بوده‌اند. دکتر استفان اضافه می‌کند سال‌ها پیش این پوسته صدف را در رودخانه‌ای در اندونزی پیدا کرده‌اند با این حال تاکنون قدمت دقیق این حکاکی را نمی‌دانستیم.
باستان‌شناس ژوزفین جوردن از دانشگاه لاپرز هلند می‌گوید: حکاکی هندسی روی پوسته صدف نشان از یک رفتار هنری دارد. آنها انسان‌های هوشمندی بوده‌اند، تحقیقات ما روی پوسته صدف طی سال‌های اخیر مشخص کرد این حکاکی قدیمی‌ترین اثر هنری انسان است که نشان از مهارت‌های انسانی دارد.
برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک
www.tabnak.ir

دیدگاهتان را بنویسید