صفحه اصلی / اخبار / کافه هوتو، انسان‌های اولیه را از غار بیرون راند!

کافه هوتو، انسان‌های اولیه را از غار بیرون راند!

دنیای مدرن انسان‌های معاصر، رحمی ندارد. آنقدر پیچیده و مبهم است که انسان‌های اولیه را هم در چنبره خود گرفتار می‌کند. 12 هزار سال است که انسان‌های اولیه با آسودگی در غارهای هوتو ـ‌کمربند خفته‌اند، هنوز سنگ‌های چخماق بیرون از غار به‌چشم می‌خورند که انسان امروزی‌ بر آن می‌شود تا با ساخت کافه و سالن عروسی حریم تاریخ را بشکند.

خبرگزاری میراث‌ فرهنگی ـ‌گروه میراث‌ فرهنگی ـ ساخت‌ و سازهای انسان‌های معاصر هیچگاه پایان ندارد. آن‌ها از ساخت سوله‌، کافه‌، چایخوری و حتی سالن‌ عروسی، روی مهمترین غارهای مطالعاتی دنیا هم ابایی ندارند. درحال‌حاضر  این روند به‌  قدری ادامه پیدا کرده که به فراری دادن انسان‌های اولیه انجامیده. ساخت و سازهای اخیر روی غار هوتو ـ‌کمربند از جمله اتفاقاتی است که با کاربری گردشگری در حریم یکی از مهمترین غار‌های دنیا رخ داده است.
 
به‌ گزارش CHN، کافه‌نشینی و توسعه گردشگری روی آخرین بقایای انسان‌های اولیه شاید کمی تخیلی و خنده‌دار به‌نظر آید. اتفاقی که خیلی هم دور نیست و به همین سال‌های اخیر برمی‌گردد. زمانی‌ که مسئولان استانی برای توسعه روستای شهیدآباد و پیشرفت اقتصادی شهرستان بهشهر تصمیم می‌گیرند که با ساخت و سازهای گسترده در حریم غارهای هوتو ـ‌کمربند جذب گردشگر کنند.
حالا گردشگری که میراث‌ 200 سال گذشته را هم به‌ درستی نمی‌شناسد  و شی تاریخی را گنج و عتیقه می‌خواند، قرار است در کافه و چایخوری غار هوتو ـ‌کمربند به دوره ژوراسیک بیاندیشد و در مورد آخرین یافته‌هایی که مربوط به دست‌افزارها و ابزار سنگی‌ها می‌شود گپ تاریخی بزند و به‌اعتقاد برخی هم اقتصاد منطقه را رونق دهد!
فعالان میراث‌فرهنگی که در مراحل ابتدایی فعالیت‌های شرکت سازنده اعتراض‌های بسیاری کردند هنوز نتوانسته‌اند برای اعتراض‌های گسترده و پرسش‌ها پاسخی بیابند…
ادامۀ مطالب را از طریق لینک زیر مطالعه فرمائید :

دیدگاهتان را بنویسید