صفحه اصلی / اخبار / نشریه‌ای جدید در سپهر باستان‌شناسی ایران

نشریه‌ای جدید در سپهر باستان‌شناسی ایران

نشریه‌ای جدید در سپهر باستان‌شناسی ایران
 
نخستین شماره از نشریۀ انجمن علمی باستان‌شناسی ایران به مدیرمسئولی دکتر سیدمهدی موسوی و سردبیری دکتر کامیار عبدی و دکتر حامد وحدتی‌نسب منتشر شد.
در نخستین شماره از این نشریه که به پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران می‌پردازد؛ 7 مقاله در زمینه‌های پارینه‌سنگی، عصر مفرغ، اورارتو و ساسانی به چاپ رسیده است.
 
در آغاز، یادداشتی به خامۀ دکتر حامد وحدتی‌نسب نگاشته شده است و پس از آن مقاله‌های «اهمیت داده­ های پارینه ­سنگی ایران در بازگشایی نکات کلیدی در تطور انسان» نوشتۀ جان. د. اسپت؛ «گسترش خلاقیتِ انسانی: مواد شناختی در مدارک باستان­شناسیِ پارینه­ سنگی جدید» نوشتۀ کامیار عبدی؛ «آسیای مرکزی به مثابه یک ناحیه هسته ­ای: ایران به‌عنوان منشایی برای اوریناسی اروپا» نوشتۀ مارسل اوت؛ «منشاء انسان مدرن: جلوآمدگی ناحیه ­ی میانی صورت، راهبرد سه‌ بعدی» نوشتۀ حامد وحدتی نسب و جفری آ. کلارک؛ منتشر شده است.
در ادامه نیز مقاله‌های «کاوش در سازه ­های شماره 1 و 20 در شهرسوخته» نوشتۀ سید منصور سیدسجادی و حسین مرادی؛ «آیا خالدی خدای آتش پیروز در نزد اورارتوییان بوده است؟» نوشتۀ مریم دارا؛ «آخرین زن فرمانروا در ایرانشهر: ملکه آذرمیدخت» نوشتۀ تورج دریایی به چاپ رسیده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از کتاب‌فروشی طهوری خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید