صفحه اصلی / اخبار / * آیین رونمایی از کتاب پیدایش انسان برگزار شد *

* آیین رونمایی از کتاب پیدایش انسان برگزار شد *

آیین رونمایی از کتاب پیدایش انسان برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب پیدایش انسان دوم اسفندماه با حضور اساتید، صاحبنظران و با سخنرانی دکتر عباس علیزاده، دکتر سیدمهدی موسوی، استاد مهدی رهبر، دکتر جواد نیستانی و دکتر حامد وحدتی‌نسب در دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار شد.

کتاب پیدایش انسان با مقدمه دکتر عباس علیزاده و پروفسور جفری جورج اندرسون کلارک به کوشش دکتر حامد وحدتی نسب -دانشیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه- با موضوع منشأ و تکامل انسان ترجمه و در 197 صفحه گردآوری شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از دیدگاه‌های رایج درباره منشأ انسان از منظر دیرین‌انسان‌شناسی و باستان‌شناسی است. گرچه هنوز پرسش‌های بسیاری درباره منشأ انسان مطرح است، داده‌ها به روشنی حاکی از این است که پنج مرحله در مسیر مدرن شدن زیستی و رفتاری انسان وجود داشته است.

کتاب پیدایش انسان یکی از نخستین گام‌ها در پاسخ به پرسش «ما چگونه ما شدیم؟» است و حاوی مجموعه‌ای از مقالاتی است که بهترین دانشمندان انسان‌شناسی تحولی، آن‌ها را نوشته‌اند تا دیدی به نسبت عمیق از تحول اندامی، معیشتی و فرهنگی نوع انسان به زبان علمی و در عین حال ساده بیان شود.
اگر این کتاب با دقت خوانده شود و در نتیجه‌گیری‌های آن تأمل شود و پیوندهای رفتاری و معیشتی نیاکان اولیه ما با فرزندان ده هزار سال اخیرشان از زاویه تحولی دیده شود، چه بسا دانشجویان باستان‌شناسی را قادر خواهد کرد تا از مطالعه سطحی و مکانیکی بازمانده‌های مادی نیاکان، به پژوهش در رفتار انسان‌های واقعی‌ای برسند که خالق این بازمانده‌ها بوده‌اند.
کتاب پیدایش انسان را انتشارات ایران‌نگار در شمارگان 3500 نسخه چاپ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید